Zašto u Vašoj selekciji 32.Memorijal nosi naziv „Sonja.S“
„Naslov te izložbe ima više konotacija. Nekako se referira na veliku empacitornu istoriju dvadesetog veka i početka 21.veka na teritoriju nekadašnje Jugoslavije i ima i tu važnu referencu koji se tiče feminizma. Znači u nekom patrijahalnom društvu mislim da je jako važno da se pomenu i nekako da se fokusiramo na iskustva naših prethodnica. Na iskustva žena kao što je Nadežda Petrović koja nije bila samo slikarica nego je bila i fotografinja na vojnom frontu i medicinska sestra u ratu… I Sonja Savić koja je bila, koja je rušila granice establišmenta kulturnog. “
Kako ste birali umetnike koji će se predstaviti na ovogodišnjem Memorijalu, po kom kriterijumu?
„To mi je bilo jako važno da je većina umetnika i umetnica iz regije pošto je to isto neki legasi od Nadežde Petrović. Ona je bila velika Jugoslavenka. I Sonja Savić je bila glumica koja je pripadala našem zajedničkom kulturnom prostoru. Znači da ta ideja tog prostora se reflektira i u izboru umetnika iz te regije. Pozvala sam k saradnji i umetnike iz drugih prostora, prostora koji su ili u ratu, ili umetnike koji su emigranti, koji su morali otići iz nekih svojih zemalja. Tako da su tu i Palestinci, Libanonci, Ukrajinci. Tako da to mislim da nekako odražava i duh vremena. Ja sam se odlučila da izložim i fotografije Nadežde Petrović. Ona je bila vojni fotograf i to je bilo za ženu u početku dvadesetog veka već nešto neverovatno. Nije se očekivalo od žene da nosi fotografski aparat malo već u ono vreme nego ovi naši mobiteli. Još manje se očekivalo da žena sa fotografom , fotografskim aparatom ide na na frontu. Tako da sam napravila izbor njenih fotografija uglavnom iz fronta, iz situacija gdje se ona fotografira sa svojim kolegama, sa Crvenim krstom. Tako da je to nekako izbor njenih fotografija još dodatno pocrtava taj aspekt duha vremena u kom mi živimo. Znači u vremenu u kome je rat oko nas.“
izvor RTS